WIADOMOŚCI

Ferrari skupi się na sezonie 2010
Ferrari skupi się na sezonie 2010
Dla Ferrari kwestią dni będzie zamrożenie rozwoju obecnego F60 i pełne skupienie się na opracowaniu modelu do przyszłorocznych mistrzostw świata.
baner_rbr_v3.jpg
Choć Felipe Massa zdobył podium w Grand Prix Niemiec, szef ekipy z Maranello Stefano Domenicali powiedział, że Ferrari nie będzie rozwijać dalej obecnego samochodu.

"Już rozpoczęliśmy pracę nad nowym projektem, a w kilku kolejnych tygodniach zwyczajnie przerzucimy się w pełni na nowy projekt, by upewnić się, że nie tracimy czasu. Wiemy, że przyszły sezon będzie kluczowy i chcemy zdecydowanie rozpocząć go z innym tempem, niż w tym roku. Dlatego to raczej kwestia dni, a nie tygodni."

"Muszę powiedzieć, że w tym roku musimy być bardzo ostrożni, gdyż bardzo trudno jest rozumieć osiągi samochodu w różnych warunkach. Jeśli przyjrzycie się wzlotom i upadkom osiągów, zobaczycie na przykład fantastyczny czas okrążenia Renault, co było zachwycające, a dla nas w różnych warunkach jest różnie."

"Najbardziej kluczowym elementem w tym roku jest zrozumienie, co dzieje się z naszym samochodem w zmiennych warunkach z różnymi oponami. Po kilku wyścigach widzimy jednak, że to dzieje się we wszystkich zespołach i nie mamy jeszcze jasnej sytuacji."

"Jeśli masz dobry start, jeśli jesteś w stanie kontrolować opony w odpowiednich momentach by zdobyć właściwe pozycje, wtedy nie jest po wyścigu, ale to coś, co robi różnicę."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

21 KOMENTARZY
avatar
walerus

14.07.2009 09:49

0

dobra decyzja - BMW wolniej dochodzi.....


avatar
dziarmol@biss

14.07.2009 10:14

0

Skoro KERS nie będzie obowiązywał to jest oczywistym że należy budować od podstaw. Tylko chore BMW chce rozwijać tego swojego leoparda...


avatar
zajac1211

14.07.2009 10:25

0

no niech rozwijaja go bo niedługo force ich wyprzedzi


avatar
ron230

14.07.2009 10:32

0

szkoda że nie będą rozwijać ;( Patrząc na podium Massy, mogą jeszcze troszkę namieszać. Nie myślę tu o mistrzostwie którymkolwiek ale mogli by w niektórych wyścigach pokazać się z bardzo dobrej strony. Chociaż patrząc na to z drugiej strony, to niech kombinują już na następny sezon, aby od samego początku pokazać się jak najlepiej .


avatar
daav

14.07.2009 11:00

0

Nowa Honda???


avatar
Piotre_k

14.07.2009 11:07

0

daav: oby nie nowe BMW ;)


avatar
Orlo

14.07.2009 11:25

0

Teraz jestem ciekaw czy do końca sezonu "wciąż rozwijające się" BMW dogoni Ferrari które właśnie spisało ten sezon na straty...


avatar
Dr Prozac

14.07.2009 11:26

0

Hmm a ja czytałem że BMW już pracuje nad F1.10 "- Rozpoczęliśmy już prace nad przyszłorocznym F1.10, co jest normalne o tej porze roku. Możemy skorzystać z doświadczeń, które obecnie gromadzimy. To nasze podstawowe zadanie w drugiej połowie sezonu - powiedział szef zespołu BMW Sauber Mario Theissen. " Za wp.pl


avatar
pjc

14.07.2009 12:38

0

@Dr Prozac zgadzam się. to normalna kolej rzeczy. Jestem pewien, że wszystkie zespoły są w trakcie zaawansowanych prac nad przyszłorocznymi bolidami.


avatar
walerus

14.07.2009 12:48

0

BMW się rozwija jak papier toaletowy bez listków....


avatar
Raven89

14.07.2009 14:15

0

@Dr Prozac: Zamiast korzystać ze "wspaniałych doświadczeń" z tego sezonu powinni raczej zwolnić Rampfa i błagać o pomoc Zandera.Może wtedy wreszcie zobaczą,że ich bolid to najbardziej topornie wyglądający samochód w stawce...


avatar
milion

14.07.2009 15:13

0

skoro rozpoczęli prace nad bolidem na sezon 2010, to co pitolą o odejściu z F1:) FIA zła, a będą budować bolid pod ich nazdzorem, słodkie pierdzenie Luc'i:P


avatar
f1andrewf1

14.07.2009 19:21

0

BMW powinno tak samo zrobić, pierdo*** F1.09 i skupić się w 100 a nawet 120% na F1.10 bo coś mi mówi, że jeszcze jeden sezon Robert zostanie w BMW choć wolałbym, aby przeszedł gdzie indziej...


avatar
Skoczek130

15.07.2009 17:34

0

W sumie taka decyzja Ferrari nie może w żadnym wypadku dziwić. Dla nich tak, czy inaczej ten sezon zakończy się porażką, a ratowanie dumy zespołu na rzecz przygotowań do (prawdopodobnie) mistrzowskiego sezonu jest bez sensu. Tak więc tylko czekać!


avatar
Kadet

15.07.2009 20:29

0

A ja jestem skołowany, bo przecież te przepisy ciągle się ostatnio zmieniały i chyba między innymi ta cała awantura z FIA wynikała z różnic zapatrywania się na owe przepisy przez FOTA'e. Więc się pytam - czy aby na pewno wiadomo jaka będzie specyfikacja na przyszły rok? Bo przecież wystarczy zmienić jeden niewinny detal, by nagle wszystko przestało pasować...


avatar
Konik_mekr

10.03.2010 20:21

0

Strefa zgniotu do pasa kierowcy;/


avatar
Greg-bap

10.03.2010 23:31

0

Usunięty


avatar
Jacu

11.03.2010 10:39

0

Obok tyrrella (depallier) i lotusa (mansell) co widzimy?? ...tak kawalek 6cio kolowego Tyrrella P34. Drugi egzemplarz jest w Muzeum motoryzacji w Coventry. To byla swoboda inzynieryjna - nie to co dzis :/


avatar
krisfan36

11.03.2010 13:22

0

niesamowite- sześciokołowy bolid, gdybym nie przeczytał posta nigdy bym nie uwierzył że taki jest-rewelacja!!!


avatar
kopałłajnem

11.03.2010 14:03

0

Pomysł upadł bo, bodajże goodyear nie zgodził się na produkowanie opon o takim małym rozmiarze dlatego P34 był przez jeden sezon.


avatar
iRomek

11.03.2010 19:07

0

Dziś brakuje tej swobody. Wszystkie bolidy są prawie identyczne. A różnice wynikają z obliczeń na komputerze. Przykre ale prawdziwe. Znak czasu. Powinno się wyzwolić przepisy.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu